منوی دسته بندی

تله کابین

تله کابین گونه‌ای آسانسور هوایی است که معمولاً برای جابجایی مردم یا کالا در مناطق کوهستانی استفاده می‌شود.

تله کابین‌ سواری یکی از تفریحات هیجان‌انگیز و مفرحی است که با کمک آن می‌توان به میان طبیعت رفت و در ارتفاعات، از تماشای مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر لذت برد. با استفاده از تله کابین و در حالی که در اتاقکی فلزی راحت نشسته‌اید، سفری کوتاه و خاطره‌انگیز را تجربه خواهید کرد و از میان کوهستان، جنگل و مه عبور می‌کنید.

تله کابین حیران بزرگ‌ترین تله کابین شمال غرب کشور محسوب می‌شود. این تله کابین که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده و در دهکده گردشگری حیران در حد فاصل آستارا با نمین اردبیل واقع است. بهترین تفریح در اینجا شاید تله‌کابین باشد که از بین جنگل‌های فندقلو می‌گذرد و قلعه بابک، از قلعه‌های دوره ساسانی را هم می‌شود از داخل کابین‌هایش در دوردست‌ها دید.

تله کابین حیران ۱۷۵۲ متر طول دارد. این تله کابین   33  کابین معمولی با ظرفیت 6 نفر و سه کابین VIP با صندلی‌های مبله چرمی، یخچال با وسایل پذیرایی، سیستم پخش موسیقی و شیشه‌های دودی و ظرفیت سه نفر دارد  و سرعت آن هفت متر در ثانیه است که کل مسیر را در هشت دقیقه طی می‌کند. تله کابین حیران همچینن ۳۳ کابین ۶ نفره دارد که در هر ساعت می تواند   1350 مسافر را جابه‌جا می‌کند.

jalil1350 وب‌سایت

یک نظر

  • جلیل نقی زاده گفت:

    عرض ادب و احترام
    تله کابین خیلی عالی و زیبا ست

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *