منوی دسته بندی

بانجی جامپینگ

پرش بانجی یا بانجی جامپینگ (Bungee Jumping) فعالیتی است که در آن باید ترس تان را کنار بگذارید و از ارتفاع نسبتا زیاد به پایین بپرید. در این تفریح جان شما در امان است و می توانید به محافظ و طناب فنرداری که به شما وصل کرده اند، اطمینان کنید. از ارتفاعی بلند به پایین می پرید و پیش از آنکه به زمین برسید با خاصیت ارتجاعی طناب تان در هوا معلق می شوید. 

در این فعالیت گاه از بالای یک جرثقیل به پایین می پرید، گاه پرش از روی سکوی بلند با ارتفاع بیش از 30 متر را تجربه می کنید و گاهی نیز با هلیکوپتر به هوا برده می شوید و از آنجا می پرید. هر چه ارتفاع بیشتر باشد هیجان هم بیشتر است و آدرنالین خون تان بالاتر می رود.

تجهیزات بانجی جامپینگ

برای آنکه از هیجان این تفریح بی نصیب نمانید خودتان را به یکی از باشگاه های بانجی جامپینگ برسانید. در آنجا وسایل و تجهیزات لازم در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید با خیال راحت خودتان را رها کنید. این وسایل عبارتند از:

جلیقه هایی به نام هارنس که برای محافظت بیشتر باید بپوشید.

ساق بند و قوزک بند که از تجهیزات اجباری به شمار می رود.

طنابی با قابلیت فنری که معمولا پوشش پلاستیکی دارد و می تواند فشار و شک ناگهانی را تاب بیاورد. این طناب به هارنس و قوزک بند متصل می شود.

نکات ایمنی

هر سایت بانجی جامپینگ بسته به تجهیزاتش محدودیت قدی و وزنی خاصی را اعمال می کند پس به این نکته توجه کنید.

پیش از آنکه به بالای سکو بروید در صورت داشتن بیماری های خاص حتما با مسئول مربوطه هماهنگ کنید. بیماری های قلبی، فشار خون، مشکلات استخوانی و … همه و همه را بگویید تا ببینید این تفریح اصلا مناسب شما هست یا نه!

عینک و لنز چشم تان را دربیاورید.

لباس راحتی بر تن داشته باشید و آن را مناسب با آب و هوا انتخاب کنید.

مردد نباشید؛ یادتان باشد تنها چند ثانیه وقت دارید که بپرید وگرنه ممکن است منصرف شوید!

با داد زدن، ترسو به نظر نمی رسید. یادتان باشد که بانجی راهی برای تخلیه هیجان تان است و داد زدن لذتش را چندین برابر می کند.

سعی کنید شیرجه بزنید تا هیجان را به اوج برسانید.

اگر عاشق هیجان هستید، تفریحی مثل بانجی جامپینگ در دهکده گردشگری حیران چیزی نیست که به این راحتی ها از خیرش بگذرید. معطل نکنید و همه دل و جرات تان را بردارید و به این مکان بروید. خودتان را از بالا به پایین پرتاب کنید و همه هیجانات و انرژی های منفی تان را دور بریزید.

jalil1350 وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *